10 כללים אסטרטגיים לשיווק לעסקים קטנים:
• עליך להיות מסוגל לתאר את מה שאתה עושה / מי אתה במשפט אחד ברור. בלשון מקצועית הדבר נקרא מסר מעלית. נסו לבקש חבר או קולגה הערכה כנה של התיאור שלך. האם זה נותן למאזין הבנה בסיסית של מה שאתה עושה? אם לא, לעשות את זה בעדיפות לעבוד על זה. לפני שמישהו יוכל להחליט אם הם אולי יצטרכו את המוצר או השירות שהם חייבים קודם להבין מה שאתה אומר.
• השתדלו לשמור על קו אחיד בכל אשר תעשו. אל תבלבלו את הלקוחות הפוטנציאליים במספר שפות. גישה ייחודית תהפוך את העסק שלך לבלתי נשכח, חשוב להשתמש בו באופן עקבי במאמצי השיווק שלך, זהו חלק בלתי נפרד מהמותג.
• לאחר ההחלטה המובהקת על מטרות השיווק, האסטרטגיה, והטקטיקות שלך, צריך לברור אילו אמצעי שיווק מתאימים ואילו אינם אינם מתאימים לך. זה נחמד לחלום על קמפיינים, אך התוצאות השיווקיות יגיעו רק אם אמצעי השיווק ישיגו את מסת המדיה הקריטית להעברת המסרים שלך לקהלים.
• למידה ותכנון – חקרו את שוק היעד שלכם באופן נקודתי בטרם תחילת השיווק. אתר האינטרנט, הרשתות החברתיות, חומרי הדפוס וכל יתר אמצעי הפרסום יהיו זולים משמעותית אם תכירו היטב את קהלי היעד והרגלי הרכישה שלהם. או שיווק "תגובתי" ובלתי מתוכנן יעמיס עלויות בטווח הרחוק.
• להחזיר לקהילה בתרומה- גם מוכר לך במס, גם יסייע לך להתמקם בשוק היעד שלך ובעיקר יעשה לך טוב על הלב. כחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק שלך פתחו אג'נדה חברתית.
• נטוורקינג – רשת קשרים אפקטיבית. לא כולנו אנשי נטוורקינג מלידה, בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוכרחים ללמוד איך להפוך לכאלו ובכך להפוך עצמם נגישים ללקוחות פוטנציאליים "יד שנייה ושלישית".
• זכרו כי פרסום חד פעמי הוא בזבוז כסף! לקוח פוטנציאלי צריך להיות חשוף לאותה מודעה ובאותו אופן, מספר רב של פעמים לפני שהוא מוכן להחלטת הקנייה. בחרו אמצעי פרסום, בו אתם יכולים להרשות לעצמכם נוכחות מתמשכת ועקבית.
• תכנון שנתי של השתתפות בתערוכות וכנסים מקצועיים לקהלי היעד שלך.
• לבסס את עצמכם כמומחה בתחום הפעילות שלכם. הרצאות, מאמרים, בלוגים ותפקידי מנהיגות מתנדבת יוכלו לסייע לתייג אותך כמומחה בתחום שלך.
• תקשורת קצרה וממוקדת תהיה תמיד אפקטיבית ממסרים ארוכים ומסורבלים.
המאמר נכתב ופורסם על ידי עדי שגיא מחברת שגיא-ניצן. מוזמנים לקרוא עוד בפייסבוק http://www.facebook.com/sagi.nitzan